Sterling blir sterkt savnet

29 oktober 2008 04:56

Flyselskapet Sterling er konkurs. Det var mye som ikke gikk selskapets vei de siste månedene, og konkursen var ikke helt uventet. Men det er virkelig en tragedie for de som setter pris på å ha et godt utvalg av rimelige direkteavganger fra Gardermoen.

Nå ser det ut til at de som har bestilt billetter hos Sterling ikke kommer til å få pengene tilbake. Selskapet har operert med en noe spesiell refusjonsordning, og det er heller ikke medlem i IATA og dermed kan ikke reisebyråer holde igjen penger betalt inn av deres kunder. Dette kan gjelde så mange som 30 000 mennesker. Forsikringselskaper er ikke alltid til hjelp når det gjelder konkurser heller.

Jeg har hatt mye glede av Sterlings avganger til og fra Oslo de siste årene. Jeg har vært storfornøyd med de utrolig lave prisene jeg har fått et par ganger. Faktisk fløy jeg med Sterling for bare to uker siden. Billetten, én vei Amsterdam til Oslo, kostet kun €6. Pluss avgifter da selvfølgelig. Med slike priser kunne det kanskje ikke vare lenge?

Jeg synes det er trist at Sterling nå forsvinner. Jeg håper virkelig at Norwegian, det andre store lavprisselskapet som flyr fra Norge, holder ut. Det ser vel foreløpig ganske greit ut for Norwegian. Nevnte jeg at jeg misliker SAS? De er bare alt for dyre. Og det verste er at de nå kommer til å tjene grovt på alle de strandede Sterling-passasjerene som trenger nye billetter.

Vi trenger de små billige flyselskapene!

Hvil i fred, Sterling.

0 kommentarer:

Fresh Blogger Templates