Jeg lenker til ditt reiseinnlegg!

06 oktober 2008 09:23

Jeg tenkte for moro skyld å lage en oversikt fra A til Å over reiseinnlegg fra norske blogger, sortert etter reisemål. Det blir altså en liste på 29 reisemål som jeg putter inn i et nytt innlegg her når alt er klart. Det blir kanskje vanskelig å finne noe for sjeldnere forbokstaver som Æ eller X, men vi får se!

Noen regler må man vel også ha:

1. Det må være et blogginnlegg, altså ikke en statisk nettside, avisartikkel, e.l.
2. Det må være skrevet av en privatperson, ikke f.eks. et reisebyrå som bruker blogging som et markedsføringsverktøy.
3. Det må være skrevet på norsk.
4. Fokus i innlegget må være på destinasjonen som reisemål, ikke hovedsaklig på en nyhet, politikk, historie osv.
5. Maks to innlegg fra hver blogg.

For å starte har jeg googlet litt og funnet et par blogginnlegg:

A - Amsterdam: Pinsen i Amsterdam, hentet fra Molosse Antique.
B - Brno: Tsjekkia fra et annet perspektiv: Brno, hentet fra Ta turen til Tsjekkia!.

Så hvis du har lyst til å få et av dine reiseinnlegg i lista, eller vet om gode innlegg fra andre bloggere, legg igjen en kommentar med lenke (gjerne i samme format som over). Jeg tenker også å legge lenkene ut i margen på bloggen etterhvert som de kommer inn. Kun ett innlegg per bokstav, så her gjelder førstemann til mølla-prinsippet!

Hvis det har gått en uke eller to, og det fremdeles er skralt med forslag, så kommer jeg til å bare google etter innlegg selv.:)

7 kommentarer:

Unknown sa...

F - Fuengirola: Fuengirola en positiv overraskelse, hentet fra Solfaktor

Peter sa...

Takk, Rune S. Men dette er vel ikke egentlig et innlegg fra en blogg!

Øystein sa...

Her er eit innlegg eg skreiv i sommar frå ein sykkelferie på den franske landsbygda (Normandie, så det er mogeleg å arkivera dette reisetipset under N). Bra initiativ!

Peter sa...

takk!

Anonym sa...

Jeg holder på med min tredje serie fra Sicilia og har nå dekket hele øya, her er det siste fra San Vito lo Capo
http://www.vgb.no/21224/perma/370664

Peter sa...

takk! fantastiske bilder, risky. jeg legger inn c for corleone og s for san vito.

Anonym sa...

Hei!

Jeg ramlet over siden din først nå idag :-)
Skriver om reise på VG-blogg. Snart er bloggen min 3 år, og jeg skal ikke gi meg med det første.

www.vgb.no/6332

Hilsen Soletraveller :-)

Fresh Blogger Templates