Beste by: København, Oslo eller Stockholm?

22 mars 2009 04:19

Hvor er dette bildet fra? Svar nederst på siden!

Hvor mye vet vi egentlig om våre nabolands hovedsteder? Eller om vår egen hovedstad for den saks skyld? Jeg har vært i Stockholm et par ganger, men aldri mer enn to dager om gangen. København har jeg bare såvidt vært innom på gjennomreise. Oslo burde jeg kjenne godt ettersom jeg vokste opp der, men det er mange nabolag og bydeler jeg vet fint lite om. Bor man på Majorstuen, henger man ikke så ofte på Nordstrand, liksom.

Men jeg fikk da 8 av 9 rette spørsmål på quizen "Skandinavias hovedsteder" på Dinside.no. Jeg tok feil på spørsmålet om når København ble Danmarks hovedstad. Vil du vite svaret får du prøve deg på quizen selv!

Hvilken av de tre hovedstedene liker du best? Jeg liker selvfølgelig Oslo fordi det er "hjemme". Men Stockholm er av en litt annen klasse når det kommer til "hovedstadelighet" - det er en virkelig vakker by med mye å se og gjøre. København må jeg nok komme tilbake ved en senere anledning ettersom jeg ikke har sett nok av byen til å gjøre opp en mening.

Hva synes du? Gode tips om hva man bør se i de tre hovedstedene?

Fra Stockholms rådhus.
Øverste bilde er også fra Stockholm!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes Stockholm har mye fint å by på, spesielt gamlebyen med sine trange gater og flotte kafeer - og da er man heller ikke langt fra slottet.

Fresh Blogger Templates